دکوراسیون تجاری

بدون شک دکوراسیون تجاری امر مهمی در پیشبرد اهداف یک کسب و کار مرتبط است. توجه به دکوراسیون تجاری به طور فزاینده‌‏ای بسیار محبوب گشته است که دلیل آن را می‌توان تنها در تغییر در سلائق مردم در راستای فروش دانست. در کافه‌ها، دندانپزشکی‏‌ها، کلینیک‏‌ها، باشگاه‏‌های ورزشی و حتی فضاهای کاری، دکوراسیون تجاری مهم است. طراحی تجاری بیشتر به سمت معیارهای مینیمالیستی حرکت می‌کند، یعنی ایجاد سادگی در طراحی با مبلمان تجاری در کنار ایجاد فضایی خودمانی و گرم که خریداران احساس راحتی‏‌ای به مانند زمانی که در خانه خود هستند، بکنند.

این گرما، استقبال، احساس دوستانه نخستین گام برای داشتن فروشی بهتر است که مایه افزایش ترافیک فروش می‌شود. در این راستا برخورداری از مبلمان تجاری مناسب نقشی بسیار تعیین کننده دارد که باید استاندارهایی را در این بخش رعایت کنیم:

  1. انتخاب مبلمان اداری با کیفیت؛ 

    فضاهای تجاری ترافیک بیشتری نسبت به محیط خانه دارد، این بدان معنا است که مبلمان تجاری باید با کیفیت باشد تا بتوانند در هزینه‏‌ها قابل صرفه جویی باشد و طول عمر بالایی داشته باشد.

  2. مبلمان تجاری باید برای یک هدف خاص انتخاب شود؛ 

    در مورد برنامه‌ها و نحوه استفاده از مبلمان قبل از انتخاب آن فکر کنید. تعیین اینکه چه چیزی برای استفاده از مبلمان در دکوراسیون تجاری مد نظر قرار گیرد، چه کسی می‌خواهد از آن استفاده کند و چقدر زمان می برد تا مشخص شود چه نوع مبلمانی بهتر کار خواهد کرد. پارچه‌ها و مواد ساخته شده باید با کیفیت مناسب برای دکوراسیون تجاری و استانداردها لحاظ شود، برای مثال مقاوم در برابر آتش‌سوزی باشد. آن‌ها همچنین باید تمیز باشند. یک پارچه تیره‌تر به پنهان کردن گرد و خاک، بهتر از پارچه رنگی و روشن کمک می کند. پس لازم است حتما به این موارد فکر شود.

  3. مقدار فضا باید در نظر گرفته شود؛ 

    ابعاد مبلمان تجاری باید با ابعاد فضایی که باید در آن قرار داده شوند، مناسب باشد. از سوی دیگر، آن‌ها نباید در فضا گم شوند. یکی از بزرگترین اشتباهات این است که تراکم مبلمان بیش از حد در یک منطقه، مناسب نبوده و به عبارتی فضا آزاد را تلف می‌کند. مهم است که فضاهایی برای دسترسی راحت در بین مبلمان لحاظ شود. این به اصطلاح  دسترسی و خروج نامیده می‌شود. برای پیروی از قوانین و مقررات، باید بتوانید به طور آزادانه در یک فضا حرکت کنید و دستورالعمل‌هایی برای تعیین فاصله مبلمان با مقدار فضای عبور و مرور در نظر بگیرید.

  4. راحتی، اصلی کلیدی است؛ مهم نیست چه برنامه‌ای برای فضای تجاری خود دارید، داشتن مبلمان تجاری راحت یک اولویت کلیدی است. ارگونومی در دکوراسیون تجاری بسیار مهم است تا اطمینانی برای عدم آسیب به کارکنان و مشتریان باشد.
  5. زیبایی و نور؛ 

    حتما باید زیبایی و نور را در فضا تجاری به نهایت مد نظر قرار دهید. بسته به نوع کسب و کارتان تُن رنگی را تعیین کنید که مردم را جذب کند، استفاده از رنگ‌های شاد و روشن چشم بیننده را به خود خیره می‌کند و او را ناخودآگاه به داخل فروشگاه رهنمون می‌سازد. بهتر است در از یک یا دو رنگ استقاده کنید، استفاده از رنگ‌های زیاد مایه سردگمی مردم می‌شود و بیشتر از آن که دلیلی برای فروش محصولات شما باشد، مردم تنها برای دیدن فضای رنگین شما وارد فروشگاه‌تان می‌شوند، به عبارتی رنگ انتخابی باید با نوع کار مرتبط باشد تا در راستای رهنمون کردن مردم برای خرید قرار گیرد نه فقط ایجاد یک چشم انداز بصری زیبا.

  6. از شلوغی پرهیز کنید؛ 

    یک فضای تجاری بسیار شلوغ که از انواع و اقسام وسایل فاتنزی در آن استفاده شده اصلا مناسب نیست. سعی کنید هر اندازه که می توانید فضا را خلوت تر و بدون وسائل اضافی بچینید، باز هم در اینجا سادگی حرف نخست است. برای مثال بوتیک‌های لباس که از چیدمان ویترین و فضای داخلی شلوغ و پر از وسائل اضافی و فانتزی استفاده می‌کنند، شاید در نگاه اول برای مخاطب جذاب باشند، اما صاحبان کسب و کار باید بدانند هدف فروش است و نه تبدیل بوتیک به یک مکان فاتنزی فروشی.

اشتراک در شبکه‌های اجتماعی

سایر پست‌های بینو